Officieel persbericht

Royale Union Saint-Gilloise (Union SG) maakte vandaag bekend dat Alex Muzio tot Voorzitter van de Raad van Bestuur van onze Club is benoemd.

In deze rol zal de heer Muzio toezicht houden op alle ontwikkelingen bij Union SG en zal hij de vergaderingen van de raad van bestuur van de club voorzitten. De nieuwe CEO, die momenteel wordt aangeworven, zal rapporteren aan de heer Muzio.

De heer Muzio is een minderheid co-investeerder in Union SG met Tony Bloom en heeft bijna 10% van de aandelen. Hij heeft een gedetailleerde kennis van het voetbal en heeft 12 jaar gewerkt bij het toonaangevende voetbalconsultancybureau Starlizard, waar hij onder meer verantwoordelijk is voor het analyseren van gegevens over teams en spelers.

In een reactie op de afspraak zei clubeigenaar Tony Bloom: "Ik ken Alex al vele jaren als zakenpartner en vriend. Hij is gepassioneerd door voetbal en brengt Union SG een diepgaande kennis en begrip bij van het voetbal, wat een enorm voordeel voor de club zal zijn."

De heer Muzio zei: "Ik ben heel blij dat ik ben benoemd tot Voorzitter van de raad van bestuur van Union. Ik zal er alles aan doen om te zorgen voor een succesvolle toekomst op lange termijn voor de club op en naast het veld. Ik ben blij dat we teruggaan naar het Marienstadion en ik kijk uit naar vele geweldige dagen daar."